søndag den 8. april 2012

Tillykke kære mor.

I dag har min elskede mor fødselsdag, solen skinner og vejret ser herfra hvor jeg sidder - super lækkert ud.
Jeg ved godt at jeg ikke har været så aktiv som jeg burde, her på bloggen, men mine angstanfald har virkelig sit eget liv og jeg kan ikke selv bestemme hvornår de kommer - desværre. Så sent som i nat havde jeg et virkelig slemt et, troede min sidste tid var kommet. Når jeg får dem, begynder jeg at frygte at lyset (det lys folk siger de ser, når de skal herfra) at det snart kommer eller at en afdød slægtning pludselig står foran mig og tager min hånd. Det er dybt ubehageligt, men i går fik Mikkel mig da til at falde lidt ned igen.

Men nok om det.

I dag står den på fødselsdagshygge hos min mor :)
Vi skal derhen kl. 15 og min mormor og farmor kommer også en tur forbi, så det er rigtig dejligt.
Skal dog lige nå forbi Silvan og købe det sidste inden vi kører derhen, det er ikke sådan med en mor der om bestemmer sig hele tiden, for hvad krukker til haven hun ønsker sig ;)

Den bog som jeg vil anmelde i dag (som burde havde været anmeldt for længst - sorry) er:

Modermærket af Britney & Lynne Spears.

Bogen handler om pigen Holly, som bor ude på landet i en lille by, sammen med hendes mor Wanda. Holly synger som en drøm og hendes mor er byens bedste syerske. Holly har en drøm om at komme ind på en god musikskole, men hverken hendes mor eller Holly har særlig mange penge, så drømmen bliver ved drømmen. Dog giver hendes venner ikke op så let og før Holly ved af det, skal hun på musikskole.
Men livet på skolen, er ikke som livet derhjemme. Det tøj mor Wanda så flot havde syet til Holly, er ikke når så flot på skolen - hvor mærkevare og status er altafgørende. Pludselig er Holly flov over at få Wanda på besøg og især pga. det kæmpe modermærke, som dækker hele den ene side af Wandas ansigt.
Men grunden til dette modermærke kender Holly ikke, for hvis hun gjorde, ville hun på ingen måde være flov over Wanda.

 


Det er en rigtig sød bog, som jeg snart har læst et par gange. Sproget er let forståeligt og man føler selv man er en del af livet i den lille landsby, som Holly og Wanda bor i. Du skal læse denne bog, hvis du er til historier om drømme og historier, som ikke er så forudsigelige, som man skulle tro :)

Nu vil jeg finde noget morgenmad også senere køre til Frederikssund og fejre min mor.

Den næste bog jeg vil anmelde hedder: Hvor regnbuen ender af Cecelia Ahern.



God søndag.

Kit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar