søndag den 18. marts 2012

Here we go

Så er det blevet min tur til at begynde på alt det her bloggeri :)

Jeg har igennem noget tid fulgt med på forskellige blogs og er blevet ret så inspireret, til at få min egen. Dog har jeg, i modsætning til de blogs jeg følger, ikke nogle børn eller noget fantastisk hus.

Jeg bor i lejlighed med min kæreste, i et kvarter som folk flygter fra. Eller rettere, folk ønsker helst ikke at bo her. Hvilket er forståeligt, for der er larm og uro stort set hele tiden. Folk respektere ikke hinanden og hvis man vil tisse i andre folks opgange - jamen så gør man da bare det...
Derfor vil jeg meget gerne flytte væk herfra, problemet er bare pengene og det der med at finde et nyt sted at bo. Vi har boet sammen i snart 3 år og til december har vi været kærester i 4, jeg er lykkelig det meste af tiden - man kan umuligt være lykkelig hele tiden. Min kæreste og jeg havde faktisk besluttet os for at købe hus, men banken ville ikke låne os så meget og nu er drømmen om et hus, erstattet af drømmen om en rejse til USA :)
Jeg har været i USA før, men ikke på rundrejse, kun på studietur. Jeg vil rigtig gerne over og opleve USA inden vi engang skal have børn (mere om dette senere i dette indslag). Så derfor prøver vi nu at sætte penge til side, så vi forhåbentlig kan komme afsted til næste år.
Vi er meget forskellige min kæreste og jeg - også alligevel så ens til tider. Han er den mest tålmodige fyr jeg har mødt til dato, der skal virkelig meget til før han blir sur eller vred. Jeg har dog prøvet at fortælle ham, at han nogle gange er for venlig overfor familie og venner, de hjælper nemlig ikke ham hvis han har brug for det - hvorimod Mikkel er typen som gerne kører til København kl. 04 om morgenen for at hente hans bror hvis han skal hjem fra en fest. Men ligesom jeg, er Mikkel ikke typen der kan sige fra. Jeg ville ønske jeg kunne, men det er nok en af de ting jeg må arbejde videre på.

Til hverdag er jeg ved at uddanne mig som kontorassistent og er færdigudlært her til september. Det er underligt at vide jeg så skal til at finde fast arbejde, især når min nuværende arbejdsplads og andre kommuner har ansættelsesstop - men man har vel lov at håbe. Når jeg ikke er igang med at skrive fagprøve, så bruger jeg tiden med min familie og Mikkel. Før fagprøven trænede jeg 3 gange om ugen med min mor og har med hjælp fra dette og en kostomlægning, tabt omkring 20kg :) Nu mangler jeg bare selv at kunne se resultatet som alle snakker så meget om...

Udover det så drømmer jeg om at få min egen familie, ikke på længere sigt men lige nu. Jeg drømmer om små trippende babyfødder og at vaske småt tøj. Jeg drømmer om buttede babyer og gravide maver. Jeg glæder mig til vi engang skal have børn (læs: når Mikkel engang vil) og kan slet ikke vente med at skulle fortælle familien det til den tid :) Men jeg må bare væbne mig med tålmodighed, har en kæreste som ikke er ligeså skruk som mig - eller også skjuler han det bare godt.

Men nok om mig og mit liv, denne blog kommer til at handle om alt og ingenting. Om mine tanker omkring engang at blive mor, til mine frustrationer over hverdagens små "forhindringer". Om glæden ved at påsken er på vej, til spændingen omkring hele fagprøveprocessen.

Velkommen til min blog og velkommen til mig :)

Kit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar