lørdag den 24. marts 2012

Sushi date i tågen.

I går var jeg en tur hjemme hos min mor, hvor vi besluttede os for at gå en tur. Min bror gik med os og det var bare smadderhyggeligt. Vi tog trapperne nede ved vandet et par gange og valgte også at gå op af den stejle bakke :) jaja, gratis motion er også godt, især med sådan et lækkert vejr som der var i Frederikssund i går. Da min kæreste så hentede mig, spurgte jeg om han ville have fisk til aftensmad, han blev helt glad og spurgte om det var sushi vi skulle have? (vi er begge ret så vilde med sushi) Men nææ jeg havde nu mere laks i ovn i tankerne..Men efter han så lige havde været et smut på T-Hansen, så sagde han at nu skulle vi have sushi til aftensmad, for nu havde han lige brugt mange penge (læs: 58kr) på stumper til bilen! Ja ja, en undskyldning for at spise sushi er der altid.
Så kl. 18.30 satte vi os nede på Ya Ya Sushi i Frederikssund for at spise en omgang lækker running sushi...men hov, efter 10 minutter var al sushien på båndet væk? Der gik 10 minutter mere, hvor vi kiggede undrende på hinanden, det er ikke sket før, at de ikke har kunnet følge med oppe ved båndets start. Men der var mange der skulle hente sushi, nok på grund af x-factor finalen...
Men vi fik da spist os godt mætte, dog ikke kun i sushi som vi plejer, men også i nogle af de små varme retter der kørte på båndet.
Derefter gik turen til Blockbuster, fordi vi lige skulle have Rio med hjem. Det kom sig af at jeg tidligere havde spurgt min kæreste om vi ikke havde købt den? Jeg kunne nemlig ikke finde den i vores samling (vi har mega mange film), men næ det havde vi ikke....
Vi endte dog med at købe Rio, Sorte Kugler og Little Miss Sunshine for 140 kr i alt :)
At vi så kun nåede at se 20 minutter af Rio før vi begge halvsov på sofaen - det er så noget helt andet...

Nå ja, på vejen hjem fra ´Frederikssund, inden vores sushi date, var der helt vildt tåget. Det er så pga. vandet, fordi det har været så varmt de sidste par dage. Men det ser meget mystisk ud...

I dag skal der ikke ske så meget, skal måske over og se min yngste fætter spille håndbold, da de skal spille i Hundested Hallen som ligger 5 minutter herfra..ellers tror jeg at jeg skal skrive lidt på min fagprøve, eller se en film, eller....

Dagens bog er: Stadig Alice af Lisa Genova.
Bogen handler om Alice, som er underviser, på et af landets bedste universiteter. Hun er typen de andre ser op til, da hun har rigtig meget viden at dele ud af. En dag da hun er ude og løbe, glemmer hun hvor hun er og kan i 5-10 minutter ikke huske hvor hun står, eller hvordan hun kommer hjem.

Da hun kommer hjem fortæller hun intet til hendes mand. Men langsomt begynder hun at glemme flere og flere "små-ting" som middagsaftaler og at hun skulle hjælpe en elev. Hun undersøger om hun evt. kunne have alzheimers, for det er hendes værste frygt.

En dag fortæller hun det til hendes mand, da lægen har sagt at hun skal have en med, i tilfælde af at hun blir ramt af et nyt alzheimers tilfælde. Han blir selvfølgelig chokeret, men går med hende for at overbevise hende om at hun overreagere. Det er dog desværre ikke tilfældet.

I bogen følger man Alice og hendes kamp for at ville huske de små ting i livet, samt de små nedelag hun får når det ofte ikke lykkedes. Det er en fantastisk bog, som man bare vil læse færdigt, fordi man håber hun bliver helbredt, eller kommer i bedring.

Hvis du kan lide bøger, hvor du følger en bestemt person og kommer virkelig tæt på denne tanker og følelser, så er dette en oplagt bog at vælge.



Vi skrives

Kit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar